Waisisi

Waisisi, of anders geschreven YCC, betekent oorspronkelijk Young Church Choir. Momenteel bestaat dit ensemble uit 8 zingende vrouwen verschillend in leeftijd van 18 tot ongeveer 55 jaar. Het ensemble staat sinds de oprichting onder leiding van Mar van der Veer. Tevens is hij de pianist en schrijft hij muziek voor het ensemble. De muziek varieert van 1 tot 4 en soms wel 6-stemmige stukken. Ook worden er regelmatig solo’s gezongen door verschillende vrouwen.

Waisisi oefent iedere vrijdag in de Thomaskerk in Zierikzee. Er wordt niet alleen gezongen, maar ook gewerkt aan expressie.

Er wordt regelmatig medewerking verleend aan kerkdiensten. Waisisi geeft eigen concerten en muzikale theaterproducties, soms op bijzondere locaties.

Een voorbeeld: Eind 2018 bezocht een groot deel van Waisisi, samen met dirigent Mar van der Veer en regisseur Nelleke Tamerus, Theresienstadt (Terezín). Deze reis was een voorbereiding op het nieuwe stuk, “Lied zonder vrijheid, terug naar Terezín” dat in mei 2019, op een unieke locatie: ’t Uulof, is opgevoerd: vier uitverkochte voorstellingen, met prachtige recensies.

Voor meer informatie en/of boekingen van een productie, een evenement of een dienst kunt u terecht bij het bestuur, te bereiken via info@waisisi.nl en op de website www.waisisi.nl .

Ons postadres is:
Steiltjesstraat 17