Hoi! Wat leuk dat je de jeugdpagina van de Thomaskerk bekijkt.
Dit seizoen is het thema

Hieronder vind je activiteiten voor 2020 - 2021

Jeugdclub

Een keer per maand hebben we een gezellige zaterdagavond met jongeren vanaf 11 jaar. Ook dit jaar hebben we weer een tal van leuke activiteiten van relaxed of actief en indien nodig digitaal. In het Paasweekend is er een PaasChallenge.

Zaterdagavond 19.30-21.30 uur in de Thomaskerk.

• 19 september
  • 24 oktober, 21 november
  • 23 januari
  • 20 februari
  • 20 maart
  • 3 april PaasChallenge
  • 15 mei.
Schoenendoosactie

In oktober start de “Schoenendoosactie”: vul een schoenendoos met nuttige dingen en wat speelgoed voor kansarme kinderen. Het inleveren van de doos gebeurt in november.

De data worden via de Nieuwsbrief bekend gemaakt.

Pannenkoeken- en knutselmiddag

Een leuke knutselactiviteit, en dan smullen!

Zaterdag 3 oktober 2020,
vanaf 16.00 uur in de Thomaskerk.

Palmpasenstokken maken

Hoe zat het ook alweer met het Paasverhaal? En waarom rijgen we 30 krenten aan een ketting?

We maken de palmpasenstokken op zaterdag 27 maart 2021, om 10.00 uur in de Thomaskerk.
Op zondag 28 maart, Palmpasen, laten we ze zien in de kerkdienst.

Verhalenmiddag

En mooi verhaal horen en hiermee aan de slag gaan, onder het genot van warme chocolademelk.

Zaterdag 27 februari 2021.

Kerstspel

Als de coronamaatregelen dit toelaten willen we op de vierde zondag van Advent weer een Kerstspel in de dienst vertonen. Het decor schilderen we samen met zo veel mogelijk kinderen.

Oefenen: op de zondagen 29 november, 6 en 13 december na de dienst; op zaterdag 19 december (tijd wordt nog doorgegeven). Schilderen van het decor: zaterdag 12 december (tijd wordt nog doorgegeven).

Kinderleerhuis

We praten samen over het Avondmaal en over andere dingen die met geloven in God en samen kerk zijn te maken hebben. Daarna eten we gezellig met z’n allen iets lekkers.

Woensdag 14 april 2021, 16.30 uur.

Sirkelslag

Sirkelslag Kids (9-12) en Sirkelslag Young (12-16) zijn wedstrijden tussen jeugdgroepen uit kerken in Nederland.

We strijden via internet om de beker. Aan de hand van een thema beantwoorden we vragen en voeren we opdrachten uit. Deze avond is altijd een gezellig samenzijn in de Thomaskerk.
De data zijn op dit moment helaas nog niet bekend door de coronacrisis, maar ze vallen meestal in november en februari.

Avondmaalsbrood bakken

In de pastorie aan ’t Vrije 47 kneden we het deeg voor het brood dat de volgende dag gebruikt wordt bij het vieren van de Maaltijd van Jezus. Terwijl het deeg rijst doen we een leuk spel met elkaar.

Zaterdag 17 april 2021, 14.00 uur.

Zomers eindfeest

Een gezellige afsluiter van het seizoen. Voor kinderen en jongeren van alle leeftijden.

Vrijdag 25 juni 2021.

Overstapdienst

De jongeren van groep 8 die de stap maken naar het voortgezet onderwijs nemen in deze kerkdienst afscheid van de kinderdienst.

Zondag 4 juli 2021.